Провериха изпълнението на метрото в участък от третия лъч: от метростанция „Орлов мост“ до метростанция „Бул."България“
На 02.09.2019 г. столичният кмет Фандъкова, министърът на транспорта, информационните съобщения и технологиите, директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев и медии преминаха около 5 км от тунелния участък с открита платформа (дрезина). Изпълняват се довършителни работи на метростанциите на „Орлов мост“, „Патриарх Евтимий“, „НДК 2“, „Медицински университет“ и „България“.
До края на октомври ще приключат на 100% строителните дейности по новите 8 станции от третата линия и ще продължат изпитанията на новите влакове „Сименс”, които ще обслужват трасето.
В момента се изграждат два от четирите етапа на третата линия на метрото в София: „Бул. "Владимир Вазов" – бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" – "Орлов мост" – НДК – ж.к. "Красно село" – ж.к. "Овча купел”, с дължина 12 км и 12 метростанции, включени в Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г. Проектът за Етап 1 от Линия 3 включва цялостно изграждане на участък с дължина 8 км и 8 метростанции: „Бул. "Вл. Вазов" – ЦГЧ – кв. "Красно село“, метродепо и доставка на 20 метровлака от фирма „Сименс”. Етап 2 включва трасето: „кв. "Красно село" – ж.к. "Овча купел" – жп линия София-Перник в кв. "Горна баня“, с дължина 4 км и 4 метростанци. Финансират се от Европейския фонд за регионално развитие, с местно съфинансиране от Столична община.
Линия 3 е принципно нов тип линия: с ново поколение автоматика и системи за безопасност и управление на движението.
Едновременно със строителството на метрото в отделни участъци на трасето се изгражда нова градска инженерна инфраструктура. Изгражда се изцяло нов участък от бул. „Линкъл” в участъка от бул. „Овча купел” до ул. „Зеленика”, ул. “Централна“ и бул. „Житница”.
Обществените ползи от строителството на Етап 1 и 2 на Линия 3 на метрото в София са:
- прогнозно перспективно натоварване с пътници на линията – около 130 хил. пътници на ден;
- интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. ”Горна баня”, а чрез първата и втората линия на метрото – с Аерогара София и Централна жп гара;
- намаление на трафика по трасето до 25%;
- намаление на вредни газове във въздуха – над 11 хил. тона годишно.